چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۶

دبیر علمی همایش بین المللی «کتابخانه‌های عمومی و کسب و کارهای کوچک»:

توجه کتابخانه عمومی به عنوان یک نهاد اجتماعی در رفع چالش های موجود کشور

اختتامیه همایش بین المللی «کتابخانه های عمومی و کسب و کارهای کوچک»

اعظم صنعت‌جو، دبیر علمی همایش بین المللی «کتابخانه‌های عمومی و کسب و کارهای کوچک» گفت: کتابخانه به عنوان یک نهاد اجتماعی باید چالش های موجود را ببیند و برای رفع آنها تلاش کند، آنهم در شرایطی که جامعه ایران دچار یک  سری مشکلات اقتصادی است. امروز بحثِ توجه به مشتری، خدمت گرایی در کتابخانه‌های عمومی و به ویژه کسب و کارهای دانش بنیان را داریم.  

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، اعظم صنعت‌جو، دبیر علمی همایش بین المللی «کتابخانه‌های عمومی و کسب و کارهای کوچک» گفت: در این دوره از همایش به گفتگو و بحث و تبادل نظر در قالب سخنرانی، ارائه مقاله و همچنین انتقال تجربیات کتابداران به ویژه در مناطقی با حفظ سنتهای بومی محلی پرداخته شد. ماحصل این همایش، ارائه ۲۵ مقاله در دوازده مرحله و با موضوعیت «چرایی و چگونگی»؛ «چالشها» و «چگونگی رفع چالشها» بود. به عبارت ساده‌تر در این همایش به نقش کتابخانه‌ها در حمایت از کسب و کارهای کوچک، چالشهای در پیش رو و راه‌های رفع این چالشها پرداخته شد.

وی تاکید کرد: کتابخانه به عنوان یک نهاد اجتماعی باید چالش های موجود را ببیند و برای رفع آنها تلاش کند، آنهم در شرایطی که جامعه ایران دچار یک  سری مشکلات اقتصادی است. امروز بحثِ توجه به مشتری، خدمت گرایی در کتابخانه‌های عمومی و به ویژه کسب و کارهای دانش بنیان را داریم.  

صنعت‌جو اظهار کرد: کسب و کارهای کوچک از حیث اینکه به منابع مالی محدودی نیاز دارند، در عین این که زود بازده و از ریسک‌پذیری کمی نیز برخوردار هستند، حائز اهمیت است.

دبیر علمی دومین همایش بین المللی کتابخانه‌های عمومی و کسب و کارهای کوچک، اظهار کرد: برگزارکنندگان این همایش به دنبال ایجاد زمینه و زیرساختهای لازم برای توسعه کسب و کارهای کوچک در فضای کتابخانه‌های عمومی به ویژه زیربنای اجتماعی و بازاریابی، تدوین برنامه‌های راهبردی برای توسعه کسب و کارهای کوچک با توجه به زیرساخت های لازمی که باید در کتابخانه ایجاد شود، جلب مشارکت ذینفعان کسب و کار، شبکه‌سازی میان ذینفعان، مشتری مداری و توجه ویژه به جمعیت خدمت گیر بوده‌اند.

وی با اشاره به حضور و مشارکت میهمانان خارجی در این همایش، گفت: لازم است به عنوان یک نهاد اجتماعی به ویژگی های اجتماعی توجه بیشتری داشته باشیم. در نهایت می‌توان گفت دستاوردهای این همایش در گرو ایجاد زیرساخت ها، تدوین برنامه عملیاتی با مشارکت تمامی نهادهای ذیربط و حمایت دولت است.  

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
5 + 7 =